Potrzebuję obsługi firmy
Firma w Norwegii+47 239 62 127
Zobacz pozostałe usługi
Co musi wiedzieć właściciel firmy sprzątającej w Norwegii?

Od 2012 roku każda firma sprzątająca, która działa na terenie Norwegii i jest wpisana do rejestru VAT (nor. Merverdiavgiftsregisteret) musi zgłosić się do Norweskiej Inspekcji Pracy w celu uzyskania autoryzacji. Po złożeniu wniosku o autoryzację właściciel firmy musi zadbać o identyfikatory w branży sprzątającej (nor. Renholdskort) dla siebie i swoich pracowników..

Obowiązek autoryzacji mają wszystkie przedsiębiorstwa, które świadczą na terenie Norwegii usługi sprzątania.

O autoryzację można się starać po zarejestrowaniu firmy w rejestrach

Gdy wniosek o autoryzację jest już złożony do Inspekcji Pracy, właściciel firmy jednoosobowej lub pracodawca ma obowiązek zamówienia Renholdskort dla siebie i pracowników wykonujących usługi sprzątające.

Jakie dokumenty musisz dostarczyć, żeby otrzymać Renholdskort:

1. Skan zdjęcia legitymacyjnego:
• twarzą zwróconą na wprost (na jasnym tle),
• bez okularów,
• bez żadnego nakrycia głowy,
• kolorowego lub czarno-białego,
• nie starszego niż 3 lata.

2. Skan jednego z poniższych (ważnych) dokumentów tożsamości:
• paszportu zagranicznego,
• norweskiego prawa jazdy,
• dowodu osobistego,
• karty bankowej ze zdjęciem.

3. Skan podpisu właściciela karty:
• najlepiej czarnym długopisem na białej kartce.


Renholdskort

Posiadacze kart Renholdskort mają dostęp do większej liczby klientów, ponieważ mogą uczestniczyć w przetargach i starać się o pracę w instytucjach państwowych.
Potrzebujesz pomocy w sferze formalności Twojego biznesu?