Od 2012 roku każda firma sprzątająca, która działa na terenie Norwegii i jest wpisana do rejestru VAT (nor. Merverdiavgiftsregisteret) musi zgłosić się do Norweskiej Inspekcji Pracy w celu uzyskania autoryzacji. Po złożeniu wniosku o autoryzację właściciel firmy musi zadbać o identyfikatory w branży sprzątającej (nor. Renholdskort) dla siebie i swoich pracowników..
Gdy wniosek o autoryzację jest już złożony do Inspekcji Pracy, właściciel firmy jednoosobowej lub pracodawca ma obowiązek zamówienia Renholdskort dla siebie i pracowników wykonujących usługi sprzątające.
Jakie dokumenty musisz dostarczyć, żeby otrzymać Renholdskort:
1. Skan zdjęcia legitymacyjnego:
• twarzą zwróconą na wprost (na jasnym tle),
• bez okularów,
• bez żadnego nakrycia głowy,
• kolorowego lub czarno-białego,
• nie starszego niż 3 lata.
2. Skan jednego z poniższych (ważnych) dokumentów tożsamości:
• paszportu zagranicznego,
• norweskiego prawa jazdy,
• dowodu osobistego,
• karty bankowej ze zdjęciem.
3. Skan podpisu właściciela karty:
• najlepiej czarnym długopisem na białej kartce.
Renholdskort
Posiadacze kart Renholdskort mają dostęp do większej liczby klientów, ponieważ mogą uczestniczyć w przetargach i starać się o pracę w instytucjach państwowych.