Jeśli mieszkasz w Norwegii dłużej niż 3 miesiące i jesteś obywatelem kraju należącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, musisz udać się do UDI w celu dokonania meldunku. Spotkanie odbywa się na posterunku policji i trzeba się na nie umówić odpowiednio wcześniej. Pamiętaj, im większe miasto, tym większe kolejki - pomyśl o rezerwacji daty i czasu spotkania co najmniej miesiąc wcześniej. Weź ze sobą umowę najmu lub kupna mieszkania, umowę o pracę i inne potrzebne dokumenty.
Wizyta na posterunku policji niezbędna jest także wtedy, gdy chcesz sprowadzić do Norwegii członków rodziny, czy zmienić swój tymczasowy numer personalny na stały. Również członkowie twojej rodziny otrzymają numery personalne, gdy dopełnią wszelkich formalności rejestracyjnych.
Dokonując zameldowania w Norwegii, często konieczna jest także równoległa wizyta w Skatteetaten, aby zarejestrować miejsce zamieszkania. Urząd przekaże Ci registeringbevis - norwescy pracodawcy często proszą swoich przyszłych pracowników o udostępnienie tego dokumentu.
• Wizyta w UDI - rejestracja pobytu/stały numer personalny:
400 NOK (w tym MVA*)
|
*MVA - Merverdiavgift czyli podatek VAT, który w Norwegii wynosi 25 %.